FOTOĞRAFLARI KİM ÇEKİYOR?


Beni çeken de Ana :)

Beni çeken de Ana 🙂

Fotoğrafları iki kişi çekiyor: Ben ve Ana.

Bunu neden yazıyorum ?

Çünkü istiyorum ki elmalarla armutlar birbirinden ayrılsın, çünkü istiyorum ki size değer verenle vermeyeni anlayın, çünkü istiyorum ki sektördeki kan emiciler biraz kurumaya başlasın.

Bunun yolu da öncelikle çiftleri bilinçlendirmek. Cem Yılmaz’ın da dediği gibi “EĞİTİM ŞART”.

Parayı veren kişi olarak -haklı olarak- biz fotoğarafçılara bazı sorular soruyorsunuz. Bu sorular konuya hakim olmadığınızdan ve bilmediğinden, normal olarak yanlış hedefe ilerleten sorular. şimdi bu konuyu biraz irdeleyelim;

100 ÇİFTLE GÖRÜŞTÜK, ALDIĞIMIZ EN POPÜLER SORULAR ŞÖYLE:

1. Ankara’da mısınız? /Ankaradayız.

2.Çekim için önereceğiniz mekanlar var mı? / Var. Altınpark, Seymenler Parkı, Eymir, O.D.T.Ü.  vs.

3.Albüm olarak ne veriyorsunuz? /1 Büyük 2 Küçük albüm bir de hediye poster

4.Paket Fiyatlarınız neler? /Bu sorudan kolay kurtulmak için web sayfasında paketler diye bir bölüm yaptım ve açıkça fiyatları ve paket içeriklerini yazdım. standart fiyat uygulamamız var.

5. Ofisiniz var mı gelip bi görüşelim? /Yok. Home-office Çalışıyoruz. böylesi hem sizi hem de bizi daha az yoruyor. size en uygun yerde ortaklaşa anlaştığımız bir mekanda size bir kahve ısmarlıyoruz. burada hem detayları konuşup hem de albümlerimizi görüyorsunuz.

6.Çekimlerde kullanmak üzere aksesuvar olarak bıyık-dudak-balon vs. var mı? /Yok. isterseniz kendiniz getirebilirsiniz. Çekeriz.

DAHA GÜZEL SORULAR.

1. Fotoğrafları Kim Çekiyor?/ Bu sorunun cevabı belki belli gibi geliyor olabilir ama malesef sektör öyle bir kan emici olmuş ki (özellikle geleneksel fotoğaraf stüdyosu zihniyetindekiler): siz portfolyosuna bakıp fotoğarafları beğeniyorsunuz, ama düğün gününüzde size saçmasapan bir fotoğarafçı yolluyorlar. hayatınızda ilk defa gördüğünüz bu adama yada kadına poz vermek zorunda kalıyprsunuz. Anlaştığınız firmayı arayıp şikeyet etmeye başlayınca da aldığınız cevap belli: “ABİ SANA EN İYİ ADAMIMI YOLLADIM DAHA NE YAPAYIM?” Daha ne mi yap!!! Portfolyo olarak gösterdiğin fotoğrafları çeken adamı yolla anlaşma yaptığın gibi!!! 

2.Fotoğaraf çekerken dikkat ettiğiniz şeyler neler?  ve sizi diğerlerinden ayrıdığını düşündüğünüz şey nedir? / Fazla laf kalabalığı yapmadan özetlemek gerekirse: Klasik- Doğal-Romantik kareler yakalamaya çalışıyoruz. 

osman

a. Klasik: Çünkü düğün fotoğraflarının her nekadar trendleri olsa da bu fotoğaraflar bizce klasik olarak adlandırılabilmeli. çünkü yıllarca bu fotoğraflara bakılacak. mesela Annelerimize 80lerdeki saç modellerini gösterdiğimizde nasıl bunu kendilerine yakıştıramadıklarını hatırlayın. Aynı şeyi en özel gününüzdeki fotoğraflarınızda tecrübe etmek istemezsiniz emin olun. Bu fotoğraflar günlük trendlere göre çekilip işlenmemeli. 100 yıl sonra da bakılacak gibi çekilmeli.

b. Doğal: Photoshop ‘u gerektiği kadar kullanıyoruz. yüzün dokusunu değiştirecek kadar plastik Re-touch ve edit anlayışımız yok. birkaç sivilce birkaç nokta temizliği kadar PS kullanıyoruz. sonrasında çok az renkler tonlar ve kontrastlarla oynuyoruz. Bunu da tadında bırakıyoruz.

c. Romantik: Mümkün olduğunca size odaklanıyoruz. Aranızdaki o sıcaklığı yansıtan fotoğaraflar çekmeye çalışıyoruz. Arkaplandaki yalıyı göstermek için kasmıyoruz. Bu bizim için bir çeşit mücadele. Çünkü arkada bir yalı olduğunda fotoğarfın okadar duygusal ve gerçekçi olmasına gerek kalmaz. İzleyici yalıya ve diğer detaylara odaklanır, fotoğraf yalıdan dolayı zaten hali hazırda güzeldir. Ama bizim tarzımızda sürekli uyanık olmamız gerekir. Sürekli size yakın olmamız ve aradaki o sıcaklığı romantikliği yansıtacak anları yakalamamız gerekir. Bu diğerinden daha zordur ama bence diğerlerinden ayrılmak ve akılda kalmak için buna değer 🙂

murat

3. Ekipman olarak ne kullanıyorsunuz? / Tek tek saymaya gerek varmı bilmiyorum ama kısaca  Canon’un en üst seviye iki makinesi ve en üst seviye 4 lensi ile çekimlerimiz yapıyoruz.

4.Dış çekim için günün hangi zamanını önerirsiniz? /Biz Akşam saatlerini öneriyoruz çünkü günbatımı zaten kendiliğinden romantik bir atmosfer. Birde gelin damat ortama eklenince tadından yenmeyen bir ortam oluyor. Biz mümkün olduğunca  gün batımını öneriyoruz.

Yorumlar

yorumlar